Wydział Geoinżynierii, Górnictwa i Geologii

IT dla pracownika

eduroam.png

Jak podłączyć się do tej sieci, czyli jaki login i hasło wpisać, zostało opisane przez DI na dedykowanej stronie internetowej. Zapraszam więc do przeczytania, w jaki sposób podłączyć się do sieci WiFi na terenie naszego Campusu, w linku poniżej.

https://eduroam.pwr.edu.pl/

Aby samodzielnie edytować wizytówkę Pracownika na stronie Wydziału (podać godziny konsultacji, wkleić link do spotkania na ZOOM-ie, zaktualizować ostatnie publikacje) należy:

Otworzyć stronę Wydziału https://wggg.pwr.edu.pl/ w przeglądarce internetowej i kliknąć Logowanie

wizytka1.png

Do zalogowania należy wykorzystać dane z systemu ActiveDirectory (INNE niż do poczty elektronicznej). Login należy wpisać wraz z częścią domenową @pwr.edu.pl (lub @pwr.wroc.pl).

Odzyskać hasło lub aktywować konto do ActiveDirectory można na stronie https://ad.pwr.wroc.pl  i do tej czynności potrzebny jest dostęp do sieci komputerowej PWr (z uczelni lub poprzez usługę VPN). W razie problemów proszę o kontakt z naszymi Panami informatykami.

wizytka2.png

Po zalogowaniu kliknąć zakładkę Pracownicy

wizytka3.png

a następnie przejść do Edycji danych

wizytka4.png

Pojawi się okno z możliwością edycji (wprowadzenia terminów konsultacji, wklejenia linku do ZOOM-a, zaktualizowania najważniejszych publikacji z bieżącego roku). Po zakończeniu edycji należy poniżej kliknąć Wyślij.

wizytka5.png

Aby zaktualizować angielską wersję wizytówki należy u góry strony kliknąć EN

wizytka6.png

Następnie kliknąć Employees, a dalej kliknąć pierwszy od góry z trzech nieopisanych szarych prostokątów znajdujących się w lewym menu. Prostokąt ten po najechaniu kursorem myszy podświetli się na zielono i jest on zaznaczony czerwoną obwódką na rysunku poniżej.

wizytka7.png

Pojawi się okno z możliwością edycji danych. Po zakończeniu edycji klikamy Send

wizytka8.png

Na zakończenie klikamy trójkąt obok pola logowania

wizytka9.png

i z rozwijalnego menu wybieramy Sign out

wizytka10.png

Jeżeli pojawią się jakieś problemy należy się kontaktować z wydziałowym działem IT.

Opracował: Zbigniew Muszyński

Instrukcja jak samodzielnie edytować swoją wizytówkę na stronie Wydziału

Otwieramy stronę: pwr-edu.zoom.us i wybieramy opcję Zaloguj

zoom_link1.png

Logujemy się jak na pocztę pracowniczą

zoom_link2.png

 Przydzielamy dostęp - TAK

zoom_link3.png

Wybieramy z lewego menu Meetings, a z zakładek na środku Personal Room

zoom_link4.png

Link do spotkania (Join URL) jest stały i przypisany do osoby. Można go wysłać studentom jako aktywny przez cały semestr w dowolne dni tygodnia i wkleić do wizytówki pracownika na stronie wydziału. Oczywiście trzeba pamiętać, żeby samemu z niego skorzystać w wyznaczonych terminach konsultacji i rozpocząć spotkanie, do którego mogą w dowolnej chwili dołączyć studenci. Przyda się też włączyć Waiting Room, żeby w razie kolejki na konsultacjach kolejne osoby mogły poczekać.

Gdyby Personal Room był nieaktywny, trzeba wcześniej wejść w Settings z lewego menu i tam włączyć stosowne opcje.

Opracował Zbigniew Muszyński

Pobierz plik instrukcji

Informacja dostępna w mailu z dnia 30.09.2020 r., odnośnie oprogramowania Matlab dla społeczności PWr (pracowników oraz studentów).

Dzień dobry,

Aktualnie na Uczelni procedowana jest umowa zakupu rocznej licencji kampusowej programu Matlab, która będzie licencją kampusową tj. każdy posiadający maila w domenie @
pwr.edu.pl będzie mógł sobie ściągnąć oprogramowanie i legalnie je używać. Licencja ta będzie najprawdopodobniej dostępna od 1 listopada 2020 r.
Aktualnie posiadamy podobną usługę udostępnioną nam prze MathWorks, która wg zapewnień możemy używać do końca października, więc powinniśmy mieć ciągłość.

Student/pracownik powinien zalogować się (lub jeśli nie ma jeszcze konta, założyć je na uczelniany adres email) na stronie: https://www.mathworks.com/login Po zalogowaniu, oprogramowanie będzie do pobrania, na stronie producenta.

Zachęcamy do samodzielnego pobrania powyższego oprogramowania.

Platforma informatyczna https://e-science.pl, dedykowana środowiskom naukowym, oferuje usługi współdzielenia, przetwarzania i gromadzenia danych oraz bezpieczną prezentację i wymianę wyników badań. Do celów dydaktyczno-naukowych pracownicy Politechniki Wrocławskiej mogą korzystać z tych usług bezpłatnie.

Sieć PWr umożliwia dostęp do lokalnych zasobów z domu, za pomocą VPN. Więcej o tym, można przeczytać na stronie Działu Informatyzacji PWr;

http://dzi.pwr.edu.pl/uslugi/siec/vpn/.

Każdy pracownik PWr (posiadający aktywne konto pocztowe) może legalnie i za darmo, użytkować oprogramowanie firmy Microsoft na jednym stanowisku stacji roboczej, pozostającej w domu. Aby pobrać oprogramowanie Microsoft, proszę się zalogować za pomocą loginu i hasła do poczty, na stronie;

http://intranet.pwr.edu.pl/cpo/Cpo.aspx

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję